Média

Már a nyugati fele is épül a miskolci turbó körforgalomnak


A He-Do Kft. megépíti a körforgalom hiányzó két darabját, illetve kiépíti a körforgalom középszigetét is.



A miskolci Vörösmarty utca és a Király utca kereszteződésében továbbra is zajlik a turbó körforgalom építése, amelyről lapunk februárban számolt be legutóbb. Július 17-től a borsodi megyeszékhelyet érintő beruházásnál a turbó körforgalom építéséhez kapcsolódóan új forgalmi rendet vezetnek be – tájékoztatott a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A Király utca forgalmát a már elkészült keleti oldali (Y-híd felőli) fél körpályára terelik át és megépülnek a körforgalom hiányzó részei, illetve kiépítik a körforgalom középszigetét is.

A beruházás a Technológiai és Ipari Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a He-Do Kft. végzi nettó 13,5 milliárd forint értékben a Speciálterv Kft. munkájával elkészült tervek alapján. A műtárgyépítési feladatokat a KM Építő Kft. látja el. Az Y-híd támfalai előregyártott elemekből készülnek, amelyeket a CLC Construct Kft. a helyszínen állított össze.

 

Megépül a körforgalom hiányzó két darabja

A turbókörforgalom építése két ütemben zajlik. Az első ütemben 2022. március 6-tól a forgalmat a Király utca bal oldalára (Budapest felé vezető oldalra) terelték át. Az azóta eltelt idő alatt megépült a körforgalom keleti oldala kötőréteg szinten. Az építési munkák most a következő fázishoz érkeztek.

2022. július 17-én, a reggeli órákban bevezetik a második ütem forgalmi rendjét:

  • a Király utca forgalmát a már kötőréteg szintig elkészült keleti oldali fél körpályára terelik át és megépül a körforgalom hiányzó két darabja, illetve kiépítik a körforgalom középszigetét is.
  • A Vörösmarty utca pedig továbbra is zsákutcaként működik mind a Soltész Nagy Kálmán utca, mind pedig a Corvin utca felől.
  • A gyalogos közlekedés az előző ütemben kialakított módon változatlan formában marad.

Az Y-híd szerkezete már teljes egészében elkészült, a dilatációs szerkezeteket is beépítették.

A híd – mint a legnagyobb projektelem – befejezéséhez hátra van az aszfalt kopóréteg terítése, a szalag és gyalogos korlátok elhelyezése és a festési munkák elvégzése.

 

Aszfaltozás mellett a csapadékcsatorna építések is folyamatosak

A gyalogos közlekedést biztosító felvonók és a lépcsők munkái a végéhez közelednek, ezt követően elkezdődhetnek a gépészeti munkák is. A kivitelező folyamatosan végzi a közvilágítási oszlopok, valamint a pálcás védőkorlátok építését is.

Ezzel egyidejűleg folyamatosan haladnak a híd körüli szervizutak útépítési munkái, a P+R parkoló kiépítése befejeződött, az aszfaltburkolat legfelső, kopóréteg szintje is elkészült.

A szervizutakon jelenleg a védőréteg és szegélyépítési munkák, illetve aszfaltozási munkák zajlanak, továbbá párhuzamosan a csapadékcsatorna építési munkák is folyamatosak, az ütemtervnek megfelelően haladnak.

A projekt műszaki átadás-átvételi eljárása 2022. október végével zárul, ezt követően az illetékes hatóságok megkezdik a forgalomba helyezési eljárást, így

 a közlekedők várhatóan 2022. december elején vehetik birtokba az elkészült Y-hidat, a körforgalmat és a Vörösmarty utca négysávossá bővített szakaszát.