Média

Így épül az útpályaszerkezet a miskolci Y-hídon 


A gigaberuházáshoz tartozó körforgalomban pedig a kerékpárosok és a gyalogosok is biztonságosan közlekedhetnek.



Látványos szakaszához érkezett Miskolc gigantikus infrastrukturális beruházása. A projekt keretében többek közt megépül a Martinkertváros felé vezető „Y” alakú híd, így az ott élők gyorsabban juthatnak el a belvárosba és egyszerűbbé válik a Tiszai pályaudvar megközelítése is.

 

A képre kattintva galéria nyílik

A munkálatok nagyot haladtak az elmúlt néhány hétben: az Y-híd Tiszai-pályaudvar felé vezető ágán már elkészült a támfalak közötti – aszfalt nélküli - útpályaszerkezet, a Kisfaludy utca felé vezető ágon pedig helyükre kerültek a föld alatti cölöpök. (Az építkezés legújabb állapotát fotósunk is megörökítette.)

 

 

Ahogy azt már korábban is megírtuk, az egész város közlekedésére kiható komplex projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában jön létre, kivitelezését a HE-DO Kft. végzi a Speciálterv Kft. tervei alapján, ezen belül a műtárgyépítési feladatokat a KM Építő Kft. látja el.

 

 

Helyben gyártják a betonkockákat 

A Kisfaludy utca felé vezető ágon tovább folytatódik a monolit, vagyis a helyszínen készülő oszlopok betonozása, de több ütemben már lezajlott ez a folyamat: az előregyártott gerendákat a Vörösmarty utca felől is elhelyezték. Egyik korábbi cikkünkben részletesen írtunk erről a különleges technikáról: a CLC Construct Kft. szakemberei a helyszínre telepített szabadtéri betonüzemben gyártják a betonkockákat.

Közben megkezdődött a Pfaff Ferenc utcával párhuzamos szervizút nyomvonalának kialakítása is a humuszréteg eltávolításával.

 

 

A csomópontban a kerékpárosokra is gondolnak

A 92-es számú Miskolc-Bánréve-Ózd vasútvonal keresztezésében már kialakították a munkaterületen lévő vasúti átjáró külön kerékpáros átvezetését is. Az átjárót a MÁV ugyan májusban forgalomba helyezte, a közfogalomban azonban továbbra sem használható.

 

 

Közben már tervezik a 80-as számú vasútvonal feletti kerékpáros hidat is magában foglaló kerékpárutat. Építési engedélyt előreláthatólag év végén kaphat a létesítmény.

 

 

A körforgalom a gyalogosok számára is biztonságos lesz

Közben a Vörösmarty utca Király utca – Soltész Nagy Kálmán utca közötti szakaszán, ahol új forgalmi sávokat hoznak létre, már megkezdődtek a közműkiváltási munkák. A meglévő lámpás kereszteződés helyére korszerű, háromsávos, jelzőlámpával szabályozott turbó rendszerű körforgalom épül. A készülő csomópontot a gyalogosok is biztonsággal használhatják, hiszen kijelölt átkelőhelyet alakítanak ki benne - tudtuk meg a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) munkatársaitól.

 

 

A körforgalom megépítése cserjekivágással jár, de ezek pótlására kétszer annyi növényt ültetnek majd a miskolci önkormányzat által kijelölt helyekre. A körforgalom belső részén pedig öntözőrendszerrel ellátott zöldfelületet alakítanak ki.

 

 

Első ütemben a körforgalom keleti oldala épül meg először a jelenlegi burkolaton kívüli, majd az ezen belüli részeken. Ezután a Király utca forgalmát szűkített sávokon átterelik a megépült fél körforgalomra és harmadik ütemben épül a körforgalom nyugati oldala.

A forgalmirend-változásokról az éppen aktuális munkafolyamatoknak megfelelően sajtóközleményekben, Facebook posztokban folyamatosan tájékoztatást nyújt a NIF Zrt.